Martin Vokoun, divadelní režisér
Třetí prst na levé ruce (Dermot Canavan)
„Život jde dál a ty nikdy nesmíš ukázat svojí slabost. Nikdy si nesmíš nikoho pustit k tělu.
A i když trpíš, prostě to musíš nějak zvládnout.“
Dvě sestry, Niamh a Grace k sobě měly kdysi velmi blízko. Když se setkávají nad krabicí fotografií z dětství a dospívání, dávno zasuté vzpomínky znovu ožívají. Postupně nám rozkrývají svůj komplikovaný vztah s autoritativním otcem, citlivé období se svoji milovanou maminkou, i to, proč se jejich cesty na čas rozešly. A přestože jsou jejich vzpomínky mnohdy chvílemi bolestné, neopouští je pro ně tak typický svérázný smysl pro humor. A navíc, ať se děje cokoliv, existuje něco, co jim vždycky dává svobodu i na všechno zapomenout: tanec.
Třetí prst na levé ruce je skvěle vystavěné hořkosladké drama o bezpodmínečné lásce, tanci a odpuštění. Na slavném dublinském Fringe festivalu získala tato hra v roce 2005 několik ocenění. Divadlo Na Fidlovačce uvádí Třetí prst na levé ruce v české premiéře.
režie | Martin Vokoun |
překlad | Adéla a Jan Šotolovi |
dramaturgie | Adéla Šotolová |
výprava | Agnieszka Pátá Oldak |
pohybová spolupráce | Rostislav Šrom |
hrají | Martina Randová, Iva Pazderková |
premiéra | 16. 3. 2017, Komorní Fidlovačka, Praha |
Fotogalerie
Recenze
Režisér Martin Vokoun obsadil herečky proti očekávání, což se ukázalo jako dobrý tah. Vyvolává to příjemnou nejistotu o cestách, kterými se bude příběh ubírat, a přidává mu to na pravdivosti. Sledovat herecké výkony ukázněné, jako břitva přesné Pazderkové a Randové je silný zážitek. Samozřejmě pro toho, kdo „může“ tento typ dramatiky, založené na tradiční, psychologické interpretaci postav, byť oživované časovými střihy a drobnými, půvabnými tanečními čísly.
Marie Reslová, Divadelní noviny
Jen zdánlivě banální příběh jedné irské rodiny převyprávěný dvěma sestrami. Ha! Nenechme se zmást a překonejme skrze konfrontační plejádu vzpomínek nejen úskalí jejich v úvodu nastíněné vzájemné vztahové bariéry. Ona se totiž postupným odkrýváním souvislostí nakonec ukáže být též mostem ne pouze mezi nimi, ale i mezi hledištěm a jevištěm. Obdivuhodná herecká partneřina obou protagonistek a citlivá režie zdařile podporují vše jímavé, co hra nabízí. V první části mně i regulérní slza dojetí ukápla. Radím neminout!
Helena Grégrová, i-divadlo.cz
Komentáře
© 2010 Martin Vokoun